LINCC rejoint le réseau d’accélérateurs d’Universal Music Group

Une initiative unique dans l'industrie de la musique

 

Universal Music Group (UMG) apportera son expertise dans la sélection et l’accompagnement de startups de l'industrie de la musique ou des secteurs du divertissement acceptées au sein de la plateforme LINCC. Cette expertise à forte valeur ajoutée sera complémentaire du programme de mentorat et d'incubation proposé aux startups par Paris&Co.

 

L’accelerator Network d'UMG, une initiative unique dans l'industrie de la musique, a été lancé en octobre 2017 dans le but de soutenir le développement de nouvelles startups innovantes dans le secteur du divertissement. LINCC rejoint six autres accélérateurs déjà présents dans le programme : APX, une joint-venture entre Axel Springer et Porsche (Berlin), NYC MediaLab (New York), Sparklabs (Séoul et Taipei), LeanSquare (Belgique), China Accelerator (Shanghai) et The Music Den (Toronto).

 

« Nous sommes ravis et fiers de faire partie de ce nouveau réseau international tout en étant en mesure de travailler de manière privilégiée avec les dirigeants d'UMG pour encourager de nouvelles start-up liées aux secteurs des contenus numériques », déclare Catherine Peyrot, directrice du programme LINCC. « Notre expertise diversifiée et complémentaire sera un atout indéniable pour nos start-up dans le secteur de l'industrie de la musique et du divertissement. » 

 

« Nous sommes très heureux d'ajouter l'excellent programme d'incubation de LINCC à notre réseau mondial d'accélérateurs en pleine croissance » a déclaré Tuhin Roy, vice-président principal d'UMG New Digital Business and Innovation. « Notre nouvelle relation avec LINCC crée un lien important entre les programmes d'innovation d'UMG et l'écosystème dynamique des start-up à Paris et au-delà. »

 

 

 

LINCC joins Universal Music Group's Accelerator Engagement Network

A unique initiative in the music industry

 

Universal Music Group (UMG) will bring its expertise to the selection and support of start-ups in the music industry or the entertainment sectors that are accepted into the LINCC incubation program. This high value-added expertise will be complemented by the existing mentorship and business programs offered to start-ups by Paris & Co.

 

UMG’s Acelerator Network, a unique initiative in the music industry,  was launched in October 2017 with the aim of supporting the development of innovative new start-ups in the digital media sector.

 

LINCC joins six other accelerators already in the program: APX, a joint-venture of Axel Springer and Porsche (Berlin), NYC MediaLab (New York), Sparklabs (Seoul and Taipei), LeanSquare (Belgium), China Accelerator (Shanghai) and The Music Den (Toronto).

 

"We are delighted and proud to be part of this new international network as well as being able to work in a comprehensive way with UMG executives to foster exciting new digital media start-ups" says Catherine Peyrot, LINCC program director. "Our diversified and complementary expertise will be an undeniable asset for our start-ups in the music industry and entertainment sector.

 

We are very pleased to add LINCC’s excellent incubation program to our growing global Accelerator Network,” said Tuhin Roy, UMG’s Senior Vice President New Digital Business and Innovation. Our new relationship with LINCC creates an important connection between UMG’s innovation programs and the vibrant start-up ecosystem in Paris and beyond.

 

 

 

About Universal Music Group

Universal Music Group (UMG) is the world leader in music-based entertainment, with a broad array of businesses engaged in recorded music, music publishing, merchandising and audiovisual content in more than 60 countries. Featuring the most comprehensive catalog of recordings and songs across every musical genre, UMG identifies and develops artists and produces and distributes the most critically acclaimed and commercially successful music in the world. Committed to artistry, innovation and entrepreneurship, UMG fosters the development of services, platforms and business models in order to broaden artistic and commercial opportunities for our artists and create new experiences for fans.

 

 

 

Universal Music Group is a Vivendi company. Find out more at: http://www.universalmusic.com.

Contact : Andy Fixmer at andy.fixmer@umusic.com or +1-310-865-0132